Treceți la conținutul principal

Ghid personal de sugestii sincere pentru telefoane

Apple

Planned Obsolecence.

Telefoanele lor sunt facute sa se strice sau sa se miste inutilizabil dupa doi ani. Folosesc accesorii specifice companiei si daca un producator extern ar vrea sa faca accesorii pentru un produs Apple, cu o mufa detinuta de acestia, fie Thuderbold, Lightning sau alta tehnologie, trebuie sa plateasca o taxa imensa companiei Apple. Acesta este motivul pentru care acesoriile pentru produsele Apple sunt mult mai scumpe decat cele pentru alti producatori, cum ar fi HTC, Samsung, Asus etc. Hardware-ul l-au facut astfel incat sa te puna sa platesti pentru orice feature in plus. Spre exemplu, ofera Iphone X in doua versiuni: 64GB si 256GB. Nicio alta optiune. Diferenta de pret pentru 192GB in plus? 800 de lei, conform Emag. Un telefon pentru care platesti 6299 de lei ar trebui sa aiba headphone jack, nu? Nu, Apple si-a pastrat traditia de la Iphone 7 incoace.

Personal am avut un Iphone 4s si un 5s. Ios este un sistem foarte bun de operare daca nu este ingreunat artificial. Orice actiune de pe Android o faci cu un pas in minus pe IOS. Este foarte user friendly, poate prea mult. Nu are optiuni de customizare aproape deloc, decat cele de baza, cum ar fi schimbarea wallpaper-ului si a lock-screen-ului. Nu prea sunt fan Apple, dar apreciez design-ul si simplitatea lor.


Samsung

De la Samsung Galaxy s6 incoace, Samsung si-a imbunatatit device-urile si software-ul remarcabil de mult. Eu personal, am avut Galaxy ace, S2, S4 si S5. Am sesizat imbunatatirea de la s2 la s4 foarte mult, chiar daca intre cele doua telefoane este numai 2 ani diferenta. De la cum se simte in mana, hardware si user experience. Cand am folosit prima data un s6, mi s-a parut un telefon care chiar daca nu mai era waterproof, nu mai avea sd card si era mai fragil, avea acel feeling premium in mana. In sfarsit, Samsung a renuntat la plastic si a pus metal in jurul telefonului, sticla fata-spate si imbinarea dintre metal si sticla bine structurate. La s7 si la s8 doar au facut imbunatatiri.

Personal, imi place mai mult s7 decat s8, dar asta e o preferinta personala. Linia Note, in afara de dezastrul lor cu Note 7, este in continuare versiunea liniei s, dar pe steroizi. Telefoanele Note sunt fix versiunea mai mare si cu stylus a telefoanelor S. Le recomand pe amandoua, deoarece sunt telefoane bune. In maaterie de Software, Samsung este o companie care incearca sa se ia dupa Apple, chiar daca au foarte multe idei proprii care ar putea sa ii faca sa ajunga mai mari ca si acest competitor. Si ei ingreuneaza software-ul dupa cativa ani, in mod intentionat, dar fiind Android, se poate pune un Custom ROM foarte usor. Dupa ce mi-am luat s4, am vrut sa vad cum se comporta s2-ul cu un custom rom, deoarece mergea foarte greu pe soft-ul stock. I-am pus Cyanogenmod din cate imi amintesc. Am fost surprins pozitiv, deoarece deschidea unele aplicatii la fel de repede ca s4-ul. Era un telefon utilizabil din nou. La fel si la s4, pe care l-am folosit cu AOSP ca si mp3 player pana cand mi s-a stricat mufa.

Asus

Au o gama mica de telefoane. Eu pot sa va spun experienta mea cu un Asus Zenfone 2. Daca doriti un Review detaliat al acestui ZE551ML, trimiteti-mi mesaj pe Facebook sau direct pe mail. Pe baza experientei mele cu un flagship Asus, pot spune ca ei fac unele dintre cele mai bune telefoane din punct de vedere calitate-pret. Zenfone-ul meu a fost 1300 de lei, cu 4gb de ram si 32 de stocare interna. Avea specificatii asemanatoare cu Samsung Galaxy s6, ba chiar si scoruri la unele benchmark-uri care erau mai mari. Procesorul Intel lasa de dorit, pana la urma, deoarece nu se pot face multe custom-ROM-uri pentru el, se incalzeste si papa multa baterie. Are performante incredibile pentru un telefon cu acest pret, dar costurile taiate se vad. Spre exemplu, camera, avea performante bune pentru Instagram, Snapchat si Whatsapp, dar pentru poze la rezolutie, spre exemplu un peisaj sau un obiect cu o textura detaliata, nu am putut avea multe asteptari. Zoom-ul era digital si daca dadeai doar putin zoom la o poza facuta cu aceasta camera de 13MP, vedeai ca se pierdeau multe detalii. Camera frontala e buna, dar nu exceptionala.

Asus a scos si Zenfone 3 Deluxe, si alte telefoane la care m-am uitat si nu sunt cu mult diferite. Performanta incredibila, camere mediocre si baterie ok.

Xiaomi

Chiar daca nu am foarte multa experienta cu aceasta firma deoarece este relativ noua, are foarte multe telefoane bune. Spre exmplu, linia lor Xiaomi Mi este una dintre cele mai apreciate brand-uri de telefoane in China. Xiaomi are foarte multe telefoane, pentru foarte multe tipuri de oameni. De la telefoanele de 400 de lei cu 13MP, Dual Sim si un design ergonomic, pline de optiuni, pana la cele mai scumpe si indraznete (d.p.d.v al design choice-ului) telefoane din lume, cum ar fi Xiaomi Mi Mix 2, care este primul telefon din lume cu un ecran de 5.99 inch, fara margini, la propriu. Se poate vedea in imaginea de mai jos.
Telefonul meu actual este un Xiaomi Redmi Note 4x, care pentru 1200 de lei imi ofera specificatii incredibile. Un procesor Helio X20 cu 10 core-uri, 4GB de RAM si 64GB de storage. Are un design incredibil. Subtire, metal pe spate si sticla pe fata care se imbina armonios, acest telefon se simte aproape la fel de premium ca un Samsung Note 8.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

ZVON: Iphone X s-ar putea sa aiba o noua culoare

Este zvonit ca Iphone X sa aiba o noua culoare, fie un nou PROJECT: RED , fie o nuanta mai inchisa de gold, sau maro, numita Blush Gold . In orice caz, acest lucru se poate intampla deoarece Iphone X nu prea a avut succes in vanzari si ii trebuie o noua forma. Exista si posibilitatea unei noi variante, deoarece au fost scurse informatii de la firmele de testare a produselor cu un Iphone cu ecran IPS, LCD, in conditiile in care Iphone X foloseste tehnologia de la Samsung: Super AMOLED Plus. Acesta este zvonit sa fie o versiune a Iphone X mai ieftina, pentru imbunatatirea vanzarilor si pentru ca publicul sa si-l permita, spre deosebire de cei $1000 de dolari pe care trebuie sa ii dai pentru a iti cumpara ultimul Iphone.

Satelitii lansati de SpaceX vor aduce internet ieftin pe tot globul

Falcon 9, o racheta marca SpaceX a lansat doi sateliti de internet, in cadrul proiectului Starlink, precum si un satelit de observatie. Lansarea a fost amanata, deoarece nava a decolat pe 22 februarie, in ciuda datei anuntate initial, 17 februarie. A fost lansata la 16:17 (Ora Romaniei)  Cei doi sateliti sunt in stadiu de prototip. Microsat 2a si 2b au cate 400 kg si masoara aproximativ un metru cub. Panourile lor solare au cate 8 metri si o sa alimenteze cele doua prototipuri pe parcursul vietii lor. Rolul lor este de a testa posibilitatea unei constelatii de sateliti care urmeaza sa fie trimisa de SpaceX pentru a putea implementa o retea de internet ieftin pe tot globul, din 2020. Falcon 9 a lansat si un satelit de observatie, numit Paz, cantarind 1360kg. El va putea urmari Pamantul de la 514km. Va putea transmite imagini indiferent de conditiile meteorologice. Satelitul si datele pe care acesta le transmite apartin guvernului Spaniol.